Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Bitwy w EVE Online będą jeszcze większe; CCP testuje ważne zmiany
EVE Online zasłynęło z wielu dokonań swoich graczy, ale umówmy się – to ogromne bitwy przyciągają największą uwagę postronnych. Starcia kosmicznych flot wkrótce mogą stać się jeszcze większe za sprawą zmian zapowiedzianych przez studio CCP Games. Szczegóły omówiono w obszernym, technicznym wpisie na oficjalnej stronie gry.

U podstaw Quasara (jak nazywają swój plan twórcy) leży modyfikacja całej infrastruktury sieciowej, pierwsza od blisko 10 lat. Ostatni raz CCP Games wprowadziło w niej zmiany w 2011 roku, a choć przyniosły one wiele pozytywów, system jest daleki od perfekcji. W największym skrócie: każdy pakiet danych musi przejść przez główny serwer (zwany Tranquility) oraz tzw. GIL (Global Interpreter Lock) Pythona, na którym oparte jest EVE Online.

Przy większych, często liczonych w tysiącach jednostek, grupach graczy przebywających w tym samym systemie gwiezdnym liczba wiadomości (które przecież muszą być wysłane w mgnieniu oka) bywa tak ogromna, że serwer musi celowo zmniejszać upływ czasu w grze, by przetworzyć wszystkie informacje. Owe spowolnienie znane jest jako Time Dilaton (TiDi) i – jak łatwo zgadnąć – nie jest to efekt wzbudzający entuzjazm graczy (chyba że lubią przełączać się między aplikacjami w trakcie gry).

Dlatego też od lat CCP Games pracuje nad „prostym” rozwiązaniem: systemem pozwalającym ominąć Tranquility przy przetwarzaniu niektórych pakietów danych. Począwszy od aplikacji EVE Portal, przez demo technologiczne Aether Wars i wiele innych eksperymentów, twórcy w końcu sprawdzili swój pomysł w tym roku. Mowa o Skill Plans, czyli modyfikacji systemu umiejętności, którą wprowadzono w sierpniu. Żadne wiadomości związane z tą nowinką nie przeszły przez Tranquility i nie miały żadnego wpływu ani na działanie serwera, ani na sesje graczy.

Quasar to wciąż niejako projekt roboczy, ale możliwości płynące z tych zmian są ogromne. Usprawnienie przesyłania informacji przełoży się na – jak to ujęli twórcy – „wincyj laserów” (w oryg. „moar lasers”), czyli bitwy z udziałem jeszcze większej liczby statków, i to bez korzystania z TiDi. Inną korzyścią będzie możliwość wprowadzania zmian do niektórych elementów EVE Online bez konieczności wyłączania całego serwera. Innymi słowy, twórcy mogliby poprawić część błędów bez przymusowego wylogowywania graczy, co określają wiele mówiącą nazwą „No Downtime”. Gra powinna też działać bardziej stabilnie.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2021-10-07 13:46:39
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow